Tuesday 7 May 2013

AKU SUKA DIA ~

Assalamualaikum .. :) Ollaa .. !! 
 Hyee you allss ,,, tengah buat apa tu ? Busy tak ? hehe .. kalau busy sekalipun , kena jugak baca entry aku ni sampai habis. (**ini arahan , bukan permintaan) hahah..kejamnye laa tuan tanah nie. Sekali sekala ,apa salahnya.. :) .. Eh , korang smua mesti tengah cuti-cuti , rehat-rehat, baring-baring, guling-guling, tonggeng-tonggeng, sebab esok semua dah mula tugas masing-masing kan. Hahaha.. So, manfaatkan laa hari nie sebaik mungkin yee all my yayangs.. 
Korang ,, actually , aku nak cerita pasal someone kat korang. Hehe.. So, this entry not about Hana, but about me. Tukar angin sikit petang-petang hari macam ni.. Okaayy ,, orang yang aku nak cerita ni mestila ada kaitan dengan hidup aku. Tu yang penting,, and yang penting , dia ni antara orang yang penting dalam hidup aku. Haa,, nampak tak betapa banyak penting. Haha.. Saja nak bagitau yang dia ni penting je sebenarnya. Hehe..
Alright, his name is "Ali bin Abu" ..haha..! Tipu jee,, aku tak bole nak bagitau nama dia sekarang. But one day , korang akan tahu jugak siapa orangnya. Just wait, maybe for a month or I don't know until when. Just wait and see yee.. hehe. Aku bagi klu ye, dia nie lelaki. Tu je aku bole bagitau. Aku kenal dia almost 4 month and dah nak masuk 5 bulan dah kot. Macam tu la kurang lebih. Tapi aku rasa macam dah lama gile aku kenal dia. Maybe sebab banyak jugak la pasal dia yang aku tau. The truth is , aku sayang dia sangat. Sayang macam mana tu tak bole nak explain lagi because it's quite difficult and complicated. Hehe.. Tapi aku tak boleh nak letak sayang aku kat dia lebih dari sayang aku pada Allah. Macam tu jugak dengan korang. Boleh kita nak sayang orang , jangan sebab dia kita hilang Allah. (**tetibe jadi ustazah pulak) Bukan apa,, saja nak pesan. Aku ni bukan baik mana pun. Tapi apa yang ada nak jugak sharing. :) .. 
Actually , dia dah berpunya. Means dah ada awek la,, Cop cop cop , tapi korang jangan ingat aku nie nak meruntuhkan rumah tangga orang or nak kacau hubungan orang. Even aku sayang dia , aku takde la sejahat itu. Aku pun perempuan, so kalau aku buat macam tu, aku tau betapa sakitnya hati girlfriend dia. Aku happy tengok dia happy. So, there is no reason aku nak rosakkan hubungan dia okay. Hehe.. Soal hati n perasaan ni kita tak bole nak paksa kan ? Setuju tak ? :) 
Korang , korang nak tau tak,, bagi aku untung sangat sape yang dapat dia. Means untung sangat girlfriend dia sebab dia ni carring, loving, understanding, penyabar, matured, good listener, have a brilliant idea to solve any problem.. Aku tak tau la macam mana orang lain kenal dia, tapi itu yang aku kenal dia. hurmm... :) (**mood happy) hehe... Tapi aku penah dengar orang cakap, "kalau hati dah lekat, tahi kambing pun rasa coklat".. hahaha ! kadang-kadang bole guna jugak laa ayat tuu.. Dah suka semua baikk,, semua maniss,, semua indahh.. Kann ?? :D 
Sebelum aku tutup tirai hari ni , aku nak la jugak pesan.. Ikot suka korang la nak dengar ke tak kan. hehe.. Okay , kalau kita suka or sayang seseorang tu tak semestinya kita perlu memiliki dia. Kita kena ingat kalau kita usaha macam mana sekalipun, if Allah dah tentukan yang dia bukan untuk kita. Maknanya Allah dah tetapkan orang yang lebih baik untuk kita. Allah tahu apa yang terbaik untuk kita. Dan bila kita dah ada ikatan dengan seseorang jangan pernah rasa memiliki sebab semua ini hak Allah, kita sebagai hamba hanya diberi pinjaman buat sementara waktu je atas muka bumi nie. And if anything happen jangan pernah salahkan takdir.. Because setiap apa yang jadi ada hikmahnya. Biasa dengarkan ? :) (**tetiba pulak bagi ceramah) hehe.. Lagi satu, kalau kita sayang orang, biarkan dia pergi, biarkan dia buat apa yang dia suka sepuasnya, sebab kalau betul dia memang untuk kita, dia memang jodoh kita, sejauh mana pun dia pergi, setinggi mana pun dia terbang, kat mana pun dia, insya Allah one day kita akan jumpa dengan dia jugak. Kita kena percaya yang Allah dah tetapkan segala yang terbaik buat hambaNya. Just go with the flow, insya Allah semua akan berjalan dengan lancar. :)
Kita ni manusia biasanya ada ego dalam diri masing-masing, tapi jangan pernah ego dengan Allah. Keep praying because Allah is the great listener, Allah sentiasa dengar doa hambaNya, Allah tak pernah tidur. Cepat atau lambat Allah akan perkenankan doa hambaNya. Cuma kita yang tak pernah mintak. Kalau kita rasa kita suka, kita sayang, keep praying to Allah. Kalau dia jodoh kita, Insya Allah Allah akan permudahkan segalanya. But the most important thing is, kita kena IKHLAS... Aku bukan sebaik umat, tapi aku pernah dengar orang cakap "berdakwah la walaupun dengan sepotong ayat" lebih kurang macam tu la. So nak jugak aku share knowledge yang ada dengan korang. But actually , this is what I feel.. :) 
 Thanks for reading all my dear..
 Kayy laa korang ,, see you in the next entry insya Allah .. :)
  

No comments:

Post a Comment