Tuesday 26 March 2013

~BFF kuu ... ~

Assalamualaikum ,, Olla .. ! Aku tak ngantuk sebenarnya , so aku macam teringin nak story kat korang pasal Best Friends Forever @ BFF aku nie .. Korang pun mesti ada BFF jugak kan .. ? hehe ,, tapi nie BFF aku .. Kami kawan dah lama , ada yang dari sekolah rendah , ada yang since form 1. Tapi bagi aku setakat ni diorang kawan terbaik aku .. Semua kawan-kawan aku pun baik ,, tapi aku rapat dengan diorang .. Kami tak kesah orang nak cakap apa pun pasal kami sebab kami tau kami tak kacau orang . hehe .. Pedulikan laa apa orang nak cakap .. =) 
Here we go .. ! Come , come , aku nak kenalkan kawan-kawan aku .. :-

Nama si gadis ayu ni Hajar .. Ada yang panggil dia Jaja.. Aku kenal dia masa aku sekolah rendah , tapi baru jumpa masa dia form 4. Pelik bin ajaib.. hehe.. Act macam ni, dulu dia sekolah rendah kat Sabah , then masa form4 dia pindah satu sekolah dengan aku. And kitorang rapat sampai la sekarang. =) hmm,, Whoever yang kenal dia akan cakap yang dia ni manja kot . hehe ,, dia ni spesis yang memahami , caring and sangat loving.. Ramai orang suka kawan dengan dia sebab dia ni friendly , tak berkira kalau orang mintak tolong. The important thing is , she's not sellfish or hipokrit.. Dia adalah dia .. =)


Haa ,, yang ni pulak nama dia Sakinah.. Disebabkan rumah dia yang paling dekat dengan aku , dia la yang selalu jadi mangsa teman aku pegi mana-mana .. Kitorang kalau bosan-bosan , kitorang akan pegi rumah si Jaja tadi tu naik motor. Tapi kami bukan minah rempit okay .. ! hehe .. Dia ni pun spesis friendly jugak. Payah la nak nampak dia diam , kecuali time dia buat kerja and tido .. haha .. Kynah nie gile2 sikit , asyik gelak je kalau duduk dengan dia. Belah2 low profile pun ye jugak. Antara kami , dia yang paling muda . Kalau ikot bulan laa. Sebab dia lahir bulan 10. Tu je pasal dia , nak tau lebih tanya tuan empunya badan. Sebelum lupa , hati dia dah dimiliki orang.. haha


This aunty pulak namanya Syafika.. Kami panggil dia Pykaa , kadang2 aku panggil dia MakCik. haha .. *jangan tanya kenapa* .. Dia ni sangat la pendiam kalau depan orang lain , tapi kalau dengan kami dia suka sangat "test vocal" .. haha.. Tau tak "test vocal" tu apa ? Berani potong jari korang tak tau . Biarlah rahsia .. =D Haa, dia ni ada blog jugak tau. Ni dia punya blog ohhpyka.blogspot.com . Nanti p la intai2 ea .. hehe.. Makcik senget ni pun hatinya dah dimiliki orang jugak .. takde can la korang.. hehe.. 


Mak Datin ni pulak namanya Nadhirah ,, tapi kami panggil dia Neady. Nama tu dia dapat masa sekolah rendah. Sir kami yang kasi .. Lekat nama tu sampai la sekarang. Dia ni vouge gitu .. Mulut dia pulak memang tak bole diam , buat keje ke , ape ke , tetap bebunyi. Tapi dia la yang selalu buat kitorang gelak .. Dia marah pun orang gelak , kalau dia gelak lagi la kami ni gelak teguling-guling. hahaha! Dia sangat la slumber , ikot suka dia je nak buat apa . Dia ni aku tak tau nak cakap status dia apa , tapi rasanya buat masa ni single kot. hehe .. =)


Si kecik molek ni pulak namanya Fathin.. Antara kami , dia la yg paling kecik. Dia ni gile2 jugak , but sometimes she's quite serious .. Tapi dia okay je ,, enjoy kot kawan dengan dia. ;) Dia ni kalau dah mula buat kerja , memang macam dia takde kat sebelah kita. Tak angkat muka langsung . Kat sekolah dulu , subjek math paling dia fav. Pantang nampak soalan math , mesti nak buat. Kalau aku pun pantang nampak jugak , mesti nak lari . Tu yang bezanya kami .. haha.. Padahal yang ajar math tu my mom .. Elok la sangat. hee~ haa ,, hati dia juga dah dimiliki orang .. Nampak , majoriti kawan2 aku semua dah berpunya . Termasuk la aku . hehehe ~ 


Ni gambar kami masa ambik result hari tu :- 
Alhamdulillah ,, result kami semua okay .. Puas hati dengan result masing ..Hope kitorang akan sama2 sukses .. Doakan kami ea.. And aku harap korang pun sukses dalam hidup korang .. 
**sorry ,, panjang pulak entry aku yang ni.. hehe .. xoxoD






No comments:

Post a Comment