Tuesday 14 May 2013

UNTUK AWAK ~~

Assalamualaikum.. :) Ollaa.. !! 
Hyee all my yayangs ... Ape cerita korang ? Mesti semua happy happy kan ? Aku harap korang semua enjoy dengan hidup korang.. Sebab setiap peristiwa yang korang alami, tu sebenarnya kenangan terindah. Sepahit mana pun perisitiwa tu, satu hari bila korang kenang semula mesti korang akan tersenyum semula.. :) 
Macam aku jugak.. Banyak benda yang dah jadi kat aku, banyak benda yang menyakitkan aku pernah dapat, banyak benda yang aku tak pernah jangka jadi kat aku at last jadi jugak, banyak sangat benda yang jadi. Aku baru 18 tahun, tapi aku rasa banyak sangat perkara yang jadi and buat aku untuk fikir lebih matang dalam hidup nie. Hurmm,, tak tau la dah kenapa emo sangat nie.. haha.. okay okay.. Relax..
For someone yang sentiasa dalam hati aku:-
"Awak,, awak nak tau tak? Selama saya kenal awak, saya tak pernah lupa pasal awak. Saya ingat semua pasal kita.. Sikit pun saya tak pernah lupa. Walaupun bagi awak semua tu remeh, tapi saya tetap ingat... Sebab bagi saya tu semua kenangan kita and kita takkan dapat kenangan yang sama lagi." 
"Awak, kita baru je kenal. Tak sampai setahun pun lagi. Tapi saya rasa macam dah lama sangat kenal awak.. Saya sedih sangat sebenarnya.. Saya pun tak tahu kenapa. Maybe lepas ni saya dah tak jumpa awak kot. Kalau jumpa pun maybe lambat lagi. Saya nak jumpa awak untuk kali terakhir sebelum saya tinggal awak pun belum tentu lagi dapat. Tapi takpe awak saya faham. Awak bukan sengaja nak buat macam tu. Awak ada sebab and alasan awak sendiri. Pedih hati saya ni. Berat sangat hati saya nak tinggal awak. Tapi saya terpaksa.. Saya perlu buat untuk teruskan hidup ni." 
"Pertemuan yang saya tak pernah mintak and perpisahan yang saya tak pernah duga. Kalau saya tau ni yang akan jadi. Saya rela tak kenal awak, tak sayang awak, dari saya sakit hati and sedih bila terpaksa berpisah dengan awak. Nanti bila saya dah takde depan mata awak, awak jaga diri elok-elok. Jaga hati orang yang sayang awak tu elok-elok. Saya tau awak pun sayang dia kan ? Awak jaga dia, kalau awak ada masalah dengan dia, bincang. Tak mau gadoh-gadoh. Saya tak nak dia rasa apa yang saya pernah rasa. Cukup lah saya je. Lagipun saya tak suka tengok awak stress. Even awak tak pernah tunjuk depan saya. Tapi saya tau awak ada masalah.. Kalau awak takde tempat mengadu, ingat ALLAH sentiasa ada untuk hamba Nya. :) " 
"Saya tak bole tipu yang saya kadang-kadang cemburu tengok awak dengan dia, tapi saya happy sebab saya tau awak happy. Saya rela sakit asal awak bahagia. Lepas nie, awak tak payah risau tau. Sebab saya dah takde nak ganggu awak, nak kacau awak dengan dia. Awak dah tak payah nak fikir perasaan saya masa tu. Jaga hati dia elok-elok. Dia lagi perlukan awak.. And awak pun perlukan dia kan ? Tapi awak nak tau tak,, semua benda yang jadi depan mata saya ni la yang akan buat saya lagi ingat awak. Itu lah kenangan kita yang sebenarnya. Kita tak banyak kenangan bersama, tapi kenangan yang ada tu akan saya jaga, saya ingat selagi Allah tak tarik semua tu dari saya."
"Saya harap awak tak lupa saya walaupun saya dah takde depan mata awak nanti. Tapi kalau awak nak lupakan saya jugak, awak tunggu sampai saya dah takde atas muka bumi ni. Masa tu mungkin badan saya dah dimakan cacing kat dalam tanah. Masa tu memang saya mintak awak lupakan saya sampai bila-bila. :) .."
Korang nak tau tak , aku ni sebenarnya akan jadi sangat bodoh bila hadap benda yang berkait dengan hati and perasaan nie.. Aku bodoh sangat sebab berharap benda yang tak mungkin jadi. "Berharap pada manusia selalu dikecewakan, tapi berharap pada Allah, insya Allah akan dipenuhi. Cuma cepat atau lembat je" 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment